Prima pagină > Diverse > Ne “cauciucam” sau deszapezim?

Ne “cauciucam” sau deszapezim?

Nu mai e un secret pentru nimeni ca traim intr-o tara de rahat (ca sa nu zic cacat), cu multi oameni de rahat, cu legi de rahat si cu cat rahat vreti voi. Cu cateva zile in urma, scrisesem pe twitter ca nu sunt de acord cu obligativitatea pneurilor de iarna si am vazut ca nu sunt singurul. In sensul ca nu sunt de acord sa dai o lege imbecila pentru ca tu, guvernantule/senatorule/deputatule/statule roman care esti tu stat roman, nu esti capabil sa dai cu rahatul ala de se cheama masina de deszapezit.

Nu stiu cum dracu, dar in fiecare an, iarna ne prinde nepregatiti. Si in cateva minute, toata tara paralizeaza. Chiar nu esti capabil sa dai zapada aia? Chiar e asa complicat? Aveti firme cu care lucrati si care (din cate stiu, si sper sa nu ma insel) iau bani grei DOAR pentru simplul fapt ca “stau pregatiti” sa intervina in caz de sunt probleme.

Am inteles. Nu sunt un dobitoc. Trebuie sa ma pregatesc de iarna si sa am in portbagaj lopatica, nisipel, lanturele si alte „diminutive” care ma ajuta sa nu raman ingropatel prin vreo zapezica, ceva… Dar de aici si pana sa ma obligi sa-mi cumpar pneuri de iarna, pentru toate drumurile din tara, e cale lunga. Ok, obliga-ma sa-mi iau pneuri de iarna daca ies din oras si plec la munte. Dar daca eu stau in oras si mai sunt si vreun necajit de pensionar, curata-mi dracului soselele si fa-le bec, asa cum se obisnuieste si in alte tari. Stii cum e? E ca si la oameni. Daca eu am ales sa plec la munte si aleg sa ies in slapi/crocsi/tocuri(in cazul fetelor), iar mai apoi chem salvamont-ul ca mi-am rupt piciorul, da, amendeaza-ma. Dar nu-ti face probleme, nimeni nu e atat de prost. Nimeni nu va iesi asa. Cel putin lanturi, va avea.

Dar la mine in curte (oras), daca eu vreau sa ies de pe prispa casei in incaltarile mentionate mai sus, ai tu vreo problema? Daca eu vreau sa defilez pe Straße (ştrase) in sandale, iarna, cine, ce are cu mine? Eu vreau “parchet”. Fa-mi parchet pe jos, pentru ca de asta avem firme si masini de deszapezit, nu? Sau mai exista printre dumneavoastra persoane care detin vreo “consignatie” si care tre’ sa mai vanda niste “cauciuce”?

Oameni buni, pe “praful” asta, exista oameni care folosesc masina doar cand e stricta nevoie, exista pensionari care nu folosesc masina decat din an in Paste, exista oameni care se duc cu masina la gara doar ca sa-si ia matusa care a venit din strainatate… Adica cum? Sa-mi fac cadou 4 pneuri, de bucurie ca vine matusa din strainatate, sau cum? IMBECILILOR…

Pai atunci hai sa dam o lege ca sa purtam rachete de zapada, ca sa nu alunecam si sa ajungem la spital, sa ne punem picioarele, mainile, sau ce ne mai rupem, in gips. Oare nu-i mai simplu sa strangem zapada (ca-n tarile civilizate) si sa circulam si noi “europeneste”?

Oricum, nu mai e mult si vom fi obligati sa ne echipam cu diverse componente de la The Boss… Nu mai e mult… Dar pana una-alta, in acest an, pneurile de iarna NU MAI SUNT OBLIGATORII. Sper sa ramana asa si anul viitor.

PS: Repet, nu sunt dobitoc. Obliga-ma sa-mi iau cauciucuri de iarna daca parasesc orasul, dar daca stau in oras, lasa-mi niste optiuni. Lanturile, de preferat. Asta in cazul in care nu esti in stare sa dai zapada.

Sursa Foto

  1. sandman
    noiembrie 14, 2010 la 8:55 am

    Tre’ sa spun ca dupa 3 ani de Germania n-am auzit asa aberatie. Insa tre’ sa mai spun ca acolo cind plua puteai sa mergi in ciorapi albi pe strada fara sa te murdaresti, fara sa-ti fie frica ca te stropeste vreun idiot, pentru ca nu se formau balti. Am locuit intr-o zona de munte in Bayern si drumurile de obicei erau cu multe serpentine. N-am gasit niciodata zapada pe ele pentru ca daca ningea, masinile de deszapezire zumzaiau prin zona ca furnicutele, iar dimineata la 6 era curat. In plus, la fiecare curba exista un ditamai recipientul cu nisip, dotat si cu 2 lopeti. Cum ar fi fost sa mergi tu cu nisipul in portbagaj, sa te dai jos la costum si sa dai cu nisip ca sa iesi din zapada? Uite d-aia nu sintem nemti, pentru ca noi avem niste hoti care ne cocoseaza cu taxe imense pe circulatie si nu fac nimic de banii aia. Doar ii vireaza in conturile firmelor de partid. Eu n-am inteles cum e posibil sa faci un contract de deszapezire pe bani multi, platindu-l chiar daca nu ninge si sa nu prevezi penalitati in cazul in care firma nu-si face treaba. Si sa nu faci o lege in care firma sa plateasca daunele produse din vina ei.

    • noiembrie 14, 2010 la 4:32 pm

      Oh, Doamne si ce scoruri am auzit DOAR pentru ca masinile de deszapezit STAU pe loc… Eu sper, totusi, sa nu fie adevarate…

  2. Dan
    noiembrie 14, 2010 la 8:57 am

    Eu nu-i inteleg pe aia care zic ca „Masina e un lux, nu o necesitate. N-ai bani de anvelope stai acasa.” Iar el are 2-3 ani de cand plateste impozite la stat, si merge pe drumurile construite pe banii celor care au platit de-o viata, iar acum le zice sa stea acasa.
    Atat sunt de boi incat nu-si dau seama ca pentru a avea dreptul sa spui „nu ai bani, stai acasa” trebuie sa-ti faci autostrada ta, noua, din banii tai, pe care sa mergi tu si cu cei care isi permit sa plateasca. Pe drumurile facute de pe vremea lu’ Ceausescu trebuie sa mearga TOATA lumea, ca nu au fost facute de puleti cu fumuri in cap.
    Unde mai pui ca majoritatea drumurilor blocate iarna sunt din cauza viscolului, care se pisa si pe anvelopele de iarna, iar daca se blocheaza un drum din cauza masinilor, se intampla din cauza celor mari (camioane, tir-uri etc) nu din cauza unui autoturism care poate fi scos usor in afara partii carosabile.

    • noiembrie 14, 2010 la 4:38 pm

      Corect. Si ar mai trebui sa invete ca omuletii necajiti care au o Dacie, nu ca n-ar vrea o „masina de lux”. Dar n-au avut bani sa-si cumpere una. Si ei isi fac treaba cu Dacia aia amarata, de unde, cel putin eu, inteleg ca pentru ei e o necesitate, nu un moft.

  3. noiembrie 14, 2010 la 8:59 am

    Eu nu ies iarna din oraş, nu prea ies nici în restul anului. Itinerarul spre serviciu este exclusiv pe bulevarde, străzi largi iar Primăria Timişoara, spre cinstea ei, şi-a făcut ÎNTOTDEAUNA treaba. Eu plec devreme spre serviciu, 7-7,10, întotdeauna drumurile erau curăţate. Aşa că nu veni tu guvern de incapabili să mă obligi să-mi cumpăr cauciucuri de iarnă numai pentru că se apropie alegerile şi e nevoie de bani la partid. Pentru că de fapt ăsta era substratul, dar se pare că scandalul a fost prea mare şi mârşăvia prea la vedere.

    • noiembrie 14, 2010 la 4:41 pm

      Si ce de bani e nevoie la partiiiiid. Au, mama! Asacum spuneam si la finalul articolului, sper „sa-si gaseasca fonduri” din alta parte. Si sa nu revina cu legea si la anul.

  4. noiembrie 14, 2010 la 9:01 am

    Și totuși, dacă îți permiți mașină de 10 000 de euro, ar trebui să-ți permiți și să dai 100 de euro pe niște cauciucuri de iarnă. Altfel, am impresia că mașina nu e de cât un moft, un mod de laudă fără a o zice verbal.

    • noiembrie 14, 2010 la 3:31 pm

      Din experienţă proprie Loganul full option era cam 7000 de euro, o am în ogradă. Cauciucurile de iarnă noi sunt mai scumpe de 100 de euro. Maşina e mai mult „de cât” un moft, e ceva necesar. Pe idioţii care nu curăţă drumurile nu-i obligă nimeni să se încalţe cu un pic de creier, pentru ca apoi, călcând pe el să-i doară. Dar pentru că prostia nu doare, e mare linişte, se mai aude din când în când câte un miorlăit verbal.

    • noiembrie 14, 2010 la 4:45 pm

      Mare dreptate ai Pavele… Daca am masina de 10.000 de euro, ar trebui sa-mi permit sa dau si 100 de euro pe niste cauciucuri de iarna. Numai ca, vezi tu, ii dau DOAR pentru ca asa vreau eu. Nu pentru ca sunt obligat. Intelegi?

  5. noiembrie 14, 2010 la 4:55 pm

    ai putea zice la fel si despre casco..dai 10000 euro pe masina ai zice ca ai bani de casco..

    • Sorin Grumazescu
      noiembrie 14, 2010 la 5:01 pm

      Corect. Hai sa facem si Casco obligatoriu si totul e perfect. 🙂

    • sandman
      noiembrie 14, 2010 la 8:54 pm

      Eu am renuntat la CASCO. Motivul? Proasta organizare a asigurarilor, scumpirea nesimtita, timpul pierdut pe la ei, betele in roate pe care le pun sa nu plateasca, copiile si copiutele pe care tre’ sa le tot duci la ei. Ei bine, in Germania, in urma uni accident m-am dus la asigurarea mea cu nr de asigurare a aluia de m-a lovit, ala a completat un formular si m-a trimis la un service, la care vreau eu. Am dus masina acolo si reparatia a durat 7 zile. Drept urmare am primit alta masina ca sa ma pot duce la lucru. Peste 7 zile m-am dus si mi-am luat masina si asta a fost. N-am alergat cu acte, nu m-am impuscat in gura pe la ghisee sau altceva. Simplu si la obiect. Si aia era asigurare normala. Nu mai zic cum e cu asigurarile acolo, RCA sau CASCO. Ai una, nu doua.

  6. noiembrie 14, 2010 la 5:21 pm

    Mno, eu n-am zis că mi-s de acord cu această lege și nici că mașina e un moft dacă e una cumpărată cu greu, pus bani deoparte, la saltea. Dar când dai zeci de mii de euro pe ea și te plângi că tre să dai și pe cauciucuri de iarnă…

  7. sandman
    noiembrie 14, 2010 la 8:49 pm

    Opusul banilor de deszapezire, ca deh, mai vine si vara si n-am vrea ca alesii neamului sa sufere de foame, e gaselnita cu plantatul panselutelor in noiembrie si a gazonului platit la fir de iarba. 😀 Tare, nu?

  1. noiembrie 14, 2010 la 9:09 am
  2. noiembrie 15, 2010 la 7:01 am

Lasă un comentariu